top of page
  • SiVi goes Erasmus+

Feel this moment

De dag startte heeeeeel vroeg, namelijk om 03:00. Een vriendin van mij (mij = Ximm) belde me wakker en Joren ligt naast me dus voor ons was het ons nachtje wel! Terug in slaap geraken was moeilijk, enkele uren later kwam Ilse ons wekken om te vertrekken naar de kindergarden! De eerste uren hebben we samen met de kindjes gespeeld en heb ik ze kennis laten met mijn rubix cube die ik een paar dagen geleden gekocht had. Rond 10:00 was er een uitstap richting nationaal museum gepland met alle kindjes! Het museum staat in teken van de geschiedenis van Hongarije. We hebben veel bijgeleerd over het voetbal, maar ook op vlak van kunstcollecties zoals munten en elementen (zoals kantoren, kledingstukken, ...) uit de communistische periode. Het interieur was prachtig! Zelf mocht ik in de kamers van het museum geen foto's nemen, maar de inkom kun je hieronder zien! Niet alle kindjes vonden het even interessant, maar omdat ikzelf ook niet super geïnteresseerd ben in de geschiedenisteksten, bleef ik wel bij ze. We wilden uiteindelijk niemand kwijtraken, haha!


Er was een speelplein in de buurt, we hebben onszelf nog eens lekker kunnen uitleven ook. Tijdens onze middagpauze gingen we samen met Melinda naar een fastfoodrestaurant (ondertussen dagelijkse routine :P) en sprongen we eens binnen tijdens de lessen van Silke & Ellen. Het onderwerp van de les was 'West-Vlaamse uitdrukkingen'. Heel interessant, wij hebben ook weer heel wat bijgeleerd! Kenden jullie ze wel? Dit zijn enkele voorbeelden:

'Ja, santé m'n ratje' , 't zwien deur de bjèten joagen' of 'kiekens, de kiekens zitten door den draad'.*

In de namiddag zorgden we voor de dagplanning van morgen en stonden we klaar wanneer de kindjes wakker werden. We hebben trouwens alle drie een cadeautje van de vlinder klas gekregen. Elke leerling had zijn/haar handje geschilderd met hun naam erop, echt super schattig!

Voor de rest van de dag zorgden we ervoor dat de stageboekjes verder aangevuld werden en kregen we feedback van Melinda!

Vanavond koken de meisjes. Ik heb nog geen idee wat het precies zal zijn, maar na al die dagen hier samen in Boedapest heb ik er wel alle vertrouwen in.


Ilse bracht vandaag een bezoekje aan 'Secondary School of Visual Arts', voor onze Erasmus+ volgelingen uit de richting Mode en creatie volgend jaar.

Zoals altijd is Dennis, de LO-leerkracht en tevens ook triatleet, gaan zwemmen bij de militairen en hij had een afspraak bij één van de Erasmus+ partners hier in Boedapest.


Joren zijn dag ging 'gelijk anders', hard werken aan de tour in het museum die hij voor ons aan het voorbereiden is. Vrijdagmiddag krijgen we namelijk een privé tour onder leiding van Joren. Dit is een soort van eindtest na zijn stage in het museum. Ik heb al een paar spoilers gekregen en ik moet zeggen: ik ben benieuwd!


De meisjes zijn nog niet thuis, dus om meer over hen te weten te komen zal je morgen weer moeten verderlezen ;)


Groetjes, Mr. X


* uitleg uitdrukkingen

1) Verbaasd zijn, verschieten

2) Gek doen

3) Stijve tepels hebben

41 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Epiloog

bottom of page