top of page
  • SiVi goes Erasmus+

Work... Work... Work...

Het is weer van dat, alweer een stagedag die erop zit. Toen iedereen van de stage was teruggekeerd, begonnen we meteen aan de taken die ons hier te wachten stonden. Dat waren: boodschappen doen, onze blog schrijven, ons feedbackverslag opmaken, de evaluatiebundel aanvullen en koken. Een hele boel dus.


Maar nu iets meer over de stagedag zelf. Die van mij was weeral heel goed. Ik startte bij de middenklas omdat ik deze dag nog hoog bezoek kreeg ;-) en mijn mentor van die klas is de enige die goed Engels spreekt. Zodra de leerkrachten weg waren, ging ik naar de oudste groep. Ze waren daar al volop bezig met schilderen. Ik heb vandaag ook weer even alleen voor de klas mogen staan omdat het in die klas het beste gaat. Dat is omdat ik met hen het best kan communiceren. Ze snappen dat ik ook een juf ben en geen speelvriendin.


Dan komen we bij Emma's dag. Zij heeft vandaag over het thema België gewerkt. Ze hadden wel een klein foutje gemaakt bij het ophangen van de vlag: de volgorde van de kleuren was omgewisseld :-), maar Emma maakte hen hier subtiel attent op. Op haar stageplaats hebben ze deze week ook kunstweek, dus zijn ze daar nog volop mee bezig. Ze werkten rond Van Gogh, de Mona Lisa en Edward Munch. Dankzij het goede weer heeft ze wat kunnen buitenspelen met de kindjes. Net zoals ik, kreeg Emma ook bezoek van de begeleidende leerkrachten: mevrouw Walcarius en mevrouw Ingels.



Vervolgens verliep de dag van Iebe volgens het klassieke stramien, maar wat ze ons wel nog wist te vertellen, is interessant. Het is namelijk zo dat het oudste boek dat in de biblioteca aanwezig is wel 1000 jaar oud is en het recentste 70 jaar. Ze zijn al 18 jaar bezig met deze boeken in te scannen en hebben nog jaren voor de boeg...


Last but not least, Kyara's dag. Zij heeft vandaag voor het eerst alleen voor de klas mogen staan bij de oudere en de kleinere groep samen. Dat verliep best goed en vlot. Het vertrouwen is er dus volledig en dat geeft wel een goed gevoel. Ze heeft hierdoor ook even stilgestaan bij haar toekomst, wat nagedacht of dit nu effectief is wat ze wil studeren. Ze zegt volmondig 'ja' tegen kleuteronderwijs. Vandaag heeft Kyara ook met de kindjes buiten kunnen spelen. Een geslaagde dag dus!



Om onze dag te eindigen, krijgen we straks nog lekkere scampi met appeltjes en curry voorgeschoteld. Mmmmmm... Heerlijk!


Groetjes

Shania Vandekerckhove

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page