top of page
Zoeken


Week 1 in Denemarken zit er op
Jade: Jade heeft overige spullen in het magazijn van de winkel geplaatst. Daarna heeft ze nog enkele leveringen geleegd en de winkel netjes gehouden. Yelena: Yelena startte haar dag met het plooien van truien. Daarna heeft ze veters van schoenen gestrikt. Vervolgens kwam er een levering binnen, die ze heeft uitgepakt, beveiligd en in de winkel geplaatst. Jana: Jana heeft leveringen van tuinmeubelen, luchtmatrassen, kussens en badkamerartikelen geleegd. Zohra: Zohra begon haar
SiVi goes Erasmus+
12 jun1 minuten om te lezen


Donderdag 11 juni 2026
Lennerd heeft de bestelling van gisteren afgewerkt. Om 10 uur kreeg hij een heerlijk ontbijt van zijn stageplaats, wat elke donderdag gebeurt. Daarna werkte hij nog een uurtje en nam hij zijn middagpauze. Om de dag af te sluiten, hielp hij een collega met enkele bestellingen. Mathis begon de dag met het schoonmaken van alle spiegels en het vegen van de winkel. Daarna ontving en opende hij verschillende bestellingen. Na het uitpakken bracht hij beveiligingsalarmen aan op de ar
SiVi goes Erasmus+
11 jun1 minuten om te lezen


Een productieve dag op stage
Vandaag was opnieuw een drukke en leerrijke stagedag voor iedereen! Legolas bij Bring Legolas hield zich bezig met logistieke werkzaamheden. Hij maakte pallets klaar en pickte verschillende orders. Zo zorgde hij ervoor dat goederen correct werden verzameld en voorbereid voor verzending. Yelena bij Sport24 Yelena had een gevarieerde dag. Ze rangschikte kleding volgens maat, plaatste alarmen op kleding en producten om diefstal te voorkomen en vulde de winkel aan waar nodig. Daa
SiVi goes Erasmus+
10 jun2 minuten om te lezen


Wist-je-datjes over de collega's ...
Een nieuwe dag vol ervaringen Vandaag was onze tweede stagedag. Omdat we gisteren al kennis hadden gemaakt met het bedrijf en de collega’s, was het vandaag minder stressvol. We wisten al een beetje wat we konden verwachten. Hier onder volgen enkele wist-je-datjes over de collega's De Jysk in Ishøj telt 15 medewerkers en de filiaalmanager heet Douglas. De verantwoordelijke van Mathis bij Sport24 in Glostrup heet Charlotte, zij gaat jaarlijks skiën in Italië. Collega Eva gaat n
SiVi goes Erasmus+
9 jun1 minuten om te lezen


Onze Eerste Werkdag in Denemarken
Vandaag was het eindelijk zover: onze eerste echte werkdag in Denemarken. Na een paar dagen wennen aan de nieuwe omgeving en het leren kennen van de stad, mochten we vandaag allemaal naar onze werkplek vertrekken. Iedereen kwam terecht bij een ander bedrijf, waardoor we allemaal een unieke eerste ervaring hebben opgedaan. Lennerd bij Blue Water Shipping Lennerd ging aan de slag bij Blue Water Shipping. Dit is een groot Deens transport- en logistiek bedrijf dat wereldwijd acti
SiVi goes Erasmus+
9 jun2 minuten om te lezen


Voorlaatste dag op Erasmus stage in Nederland
Vandaag was het al onze voorlaatste stagedag. Het voelt een beetje raar dat de stage bijna voorbij is, want de voorbije weken zijn echt snel voorbijgevlogen. Vandaag stond vooral in het teken van de stage-evaluaties. Veel van ons hadden hun eindevaluatie. Het was interessant om te horen wat goed ging en waar we nog in kunnen groeien. Omdat het einde van de stage nu echt dichtbij komt, zijn sommigen ook al begonnen met hun valies opnieuw te maken. Zaterdag keren we namelijk te
SiVi goes Erasmus+
12 mrt2 minuten om te lezen


Een dag vol activiteiten, evaluaties en gezelligheid
Vandaag stond er opnieuw heel wat op de planning. Een belangrijk moment van de dag was de eerste eindevaluatie. Dit was toch even een spannend moment, maar gelukkig verliep het allemaal heel goed en was het een positieve beoordeling. Morgen en overmorgen zijn er ook weer enkele eindevaluaties dus voor sommigen blijft het nog even spannend. Het weer zat vandaag jammer genoeg niet echt mee. Iedereen moest vertrekken in de regen en kwam doorweekt op hun stageplaats toe. Natuurli
SiVi goes Erasmus+
11 mrt3 minuten om te lezen


Regenachtige maar fijne dag!
Vandaag was het weer iets minder goed dan de voorbije dagen, maar dat hield ons niet tegen om toch nog buiten te gaan spelen met de kinderen. De frisse lucht en het bewegen deden iedereen goed. Het was leuk om te zien dat de kinderen ondanks het mindere weer nog steeds enthousiast meededen. Ondertussen hebben sommige stagiaires hun stageopdrachten al volledig afgewerkt, wat natuurlijk een fijn gevoel geeft. Tijdens de middag hebben sommigen ook even lekker geluncht samen met
SiVi goes Erasmus+
10 mrt2 minuten om te lezen


Laatste maandag op Erasmus
Het aftellen begint Het is onze laatste week hier op Erasmus, en dat betekent ook onze laatste maandag. De weken zijn voorbijgevlogen en nu zijn we officieel begonnen met aftellen tot we weer naar België vertrekken. We leven hier allemaal zonder tijdsbesef, waarschijnlijk doordat we ons zo amuseren. Stage opdrachten Vandaag stonden onze stageactiviteiten opnieuw op het programma. We gingen aan de slag in de kinderdagverblijven, de buitenschoolse opvang en het woonzorgcentra.
SiVi goes Erasmus+
9 mrt3 minuten om te lezen


Tweede stageweek afgerond ☀️🍟
Het was opnieuw een mooie dag hier in Haarlem. Ondertussen zit onze tweede stageweek er op. Wat gaat de tijd hier toch snel! Vandaag stonden er ook nog een paar tussentijdse evaluaties op de planning voor Amber en Loes. Gelukkig zijn die goed gegaan, dus dat is alweer een fijne opluchting. Voor de leerlingen OPB stonden alweer heel wat activiteiten gepland. De kinderen vonden het super leuk. Het was fijn om te zien hoe enthousiast ze meededen. Voor Giulia en mij ging de dag i
SiVi goes Erasmus+
6 mrt3 minuten om te lezen


Buitenspelen, stageactiviteiten en een bijzonder afscheid.
Vandaag was een dag die perfect liet zien hoe fijn het kan zijn om stage te lopen wanneer het zonnig weer is. De kinderen hadden er duidelijk zin in en er werd veel buiten gespeeld op de stageplaatsen. Er werd jeu de boules en cricket gespeeld en natuurlijk gingen we ook in de zandbak. Soms ging het er iets te enthousiast aan toe in de zandbak en dat resulteerde dan in zand de broek, maar dat hoort er natuurlijk bij. Het belangrijkste is dat er plezier wordt gemaakt. Naast he
SiVi goes Erasmus+
5 mrt3 minuten om te lezen


Een zonnige, warme stage dag vol fijne momenten
Hai, In de voormiddag was er peuteropvang. De sfeer zat meteen goed. Met het mooie weer trokken we naar buiten voor allerlei activiteiten in de frisse lucht. Het was heerlijk om samen buiten te spelen en te knutselen. Er werd gelachen, ontdekt en volop geëxperimenteerd met creatieve materialen. Ondertussen kwam mevrouw Van Oost langs voor een stagebezoek bij Maite. Altijd een beetje spannend, maar ook een mooie kans om te tonen wat er allemaal geleerd en gedaan wordt. In de n
SiVi goes Erasmus+
4 mrt3 minuten om te lezen


De lente hangt in de lucht
Op onze zevende stagedag gingen we opnieuw met de fiets naar onze stageplek. Dankzij het mooie weer was dit extra aangenaam en zorgde het meteen voor een positieve start van de dag. Op de werkvloer merken we dat we steeds meer onze draai vinden. Met groeiend zelfvertrouwen nemen we onze taken op en voelen we ons steeds meer deel van het team. Het is fijn om te ervaren dat routines vertrouwd beginnen aan te voelen en dat we zelfstandiger kunnen werken. Vandaag kwam Mvr. Van Oo
SiVi goes Erasmus+
3 mrt4 minuten om te lezen


Week 2 gaat van start met een luide knal.
Week 2 is officieel begonnen Vandaag was het zover: de start van week 2 van onze Erasmus! En dat bleef niet onopgemerkt… Om 12 uur stipt ging hier het luchtalarm af. In Haarlem wordt namelijk elke eerste maandag van de maand om 12u het sirenesysteem getest. Een hele ervaring als je dat niet gewoon bent! Terwijl wij dachten dat er iets serieus aan de hand was, bleek het gewoon een test te zijn. Wel een unieke manier om week 2 in te luiden. Rustige start… of meteen volle gas Vo
SiVi goes Erasmus+
2 mrt3 minuten om te lezen


Vrijdag = Laatste stage dag van week 1 & hapjesavond🍣🌧️
Vandaag is het vrijdag, en dat betekent… het laatste dagje stage van de week! Wat gaat het toch snel hier in Haarlem. Voor opvoeding en begeleiding was het opnieuw een rustige dag. Sommige hadden zelfs een half dagje vrij en maakten van de gelegenheid gebruik om eens langs te gaan bij de buitenschoolse opvang waar Aline stage loopt. Altijd leuk om ook eens te zien hoe het er bij iemand anders aan toegaat! Aline bij de turnles Voor Giulia en mij was het ook maar een half dagje
SiVi goes Erasmus+
27 feb3 minuten om te lezen


Onze vierde stagedag
We zijn ondertussen al even in Nederland, en wat gaat de tijd snel! Onze eerste stageweek zit er bijna op en we kunnen nu al zeggen dat het een super bijzondere ervaring is. Voor degenen onder ons die stage lopen in een kinderdagverblijf, is het deze week nog één dagje wat rustiger. De vakantie is hier in Nederland bijna gedaan, dus vanaf volgende week wordt het meteen een stuk drukker. Dat zal wel even aanpassen zijn, maar we kijken er ook enorm naar uit. Het is fijn om de k
SiVi goes Erasmus+
26 feb3 minuten om te lezen
Een zonnige stagedag vol gezelligheid
Vandaag was zo’n dag waar je later met een glimlach op terugkijkt. De zon scheen volop en dat gaf meteen een fijne, speelse sfeer aan onze stagedag. Niet iedereen was er vandaag; een aantal had een half dagje vrij. Maar ook zij hebben hun tijd goed besteed door nog wat voor hun stage te werken én tussendoor lekker te genieten van het mooie weer. Tijdens de stage zelf hing er een ontspannen en positieve sfeer. Iedereen zat er lekker in en het voelde alsof de dag voorbij vloog.
SiVi goes Erasmus+
25 feb3 minuten om te lezen


Onze tweede stagedag: een dag vol actie en gezelligheid
Het was vandaag onze tweede stagedag en wat hebben we veel bijgeleerd! Vanaf het moment dat we binnenkwamen, voelde alles al iets vertrouwder dan de eerste dag. We wisten beter wat er van ons verwacht werd en durfden ook meer vragen te stellen. Dat zorgde ervoor dat we niet alleen druk bezig waren, maar ook echt nieuwe dingen hebben opgepikt. Alsof een stagedag op zichzelf nog niet leerzaam genoeg is, was er ook extra levendigheid doordat het spel "The Hunt" werd gefilmd in B
SiVi goes Erasmus+
24 feb3 minuten om te lezen


Stagedag 1 in het mooie Haarlem
Hai allemaal! Hier zijn we dan met onze eerste blogpost. Vandaag was het eindelijk zover: onze eerste stagedag in Nederland in het kader van Erasmus! We keken er al een tijdje naar uit en waren ook best een beetje benieuwd hoe alles zou verlopen. Gelukkig kunnen we zeggen dat de start niet beter had kunnen zijn. We begonnen deze ochtend met een stevig en gezamenlijk ontbijt. Daarna vertrokken we 1 voor 1 met een klein hartje en gezonde stress naar onze stageplaats. We werde
SiVi goes Erasmus+
23 feb2 minuten om te lezen


Vrijdag 13 juni
De dag van Iben Om 5:30 is hij waker geworden, zijn collega heeft hem om 6 uur mee met de auto naar TMJ gebracht. Daar heeft Bjorn hem de...
SiVi goes Erasmus+
13 jun 20252 minuten om te lezen
bottom of page

